Over een denker en een doener…

Mijn oudste dochter zit in het vijfde leerjaar…ja…echt waar vijfde leerjaar. Het lijkt alsof het nog maar net 2005 was en zij geborden werd.

We kijken al uit naar middelbare scholen en proberen ons voor te stellen wat onze grootste dochter graag zou doen later..al is dat allemaal nog wel heel relatief maar ook in het eerste middelbaar moeten er al keuzes gemaakt worden (Latijn? Sport? Wetenschap?….)

Tess is een denker, zo iemand die overal alles veel te veel nadenkt, juist gelijk haar mama 🙂 maar waar ik niet zonder mensen rondom mij kan is zij net tegenovergesteld, zij kan best alleen zijn…

Ik zie haar niet in een sociaal, creatief, zorgend beroep stappen. Ik denk eerder aan iets wiskundig, met veel theorie…Ze is ook muzikaal maar dit moet en zal een hobby blijven zegt ze zelf. Als zij nu moet kiezen, zou ze graag juffrouw in de lagere school worden…maar dat is volgens mij een kinderdroom…

En dan die andere dochter..die wordt het liefst buschauffeur als je het vraagt. Dat is een andere, die denkt niet na, dat is een doener…heel creatief, muzikaal, ruim interesseveld…die heeft wel graag mensen om zich heen, maar dan liefst mensen die ze kent en graag heeft. Die geniet ook van de mensen om haar heen..haar zie ik dan weer wel verpleegster of in de zorgsector belanden want zij heeft hiervoor de ‘nodige skills’.

 

2 verschillende karakters, maar met eenzelfde opvoeding.

Fijn om er bij stil te staan, blij omdat onze keuze voor een middelbare school pas volgend schooljaar is, leuk dat we onze kinderen zo ‘kunnen lezen’, zo tof dat ik dit moet noteren ‘voor later’

 

Wat zijn jullie bedenkingen bij deze post ???

 

Geef een reactie

